Кожен день вчитель стикається з проблемою, як правильно організувати роботу на уроці. Це проблема дуже актуальна у звичайній сільській школі, де рівень знань та мотивація учнів значно відрізняються.
Дуже хочеться максимально завантажити здібну дитину, щоб отримати результат, і разом з тим, мусимо зайняти навіть самого «слабенького», щоб принаймі не заважав проводити урок. Як цього досягнути особливо на уроках іноземної мови?
В сучасній методиці викладання відомі більше 30 різноманітних форм організації роботи на уроці: індивідуальна, групова, мангеймська форма вибіркового навчання, белл-ланкастерська система взаємного навчання, дальтон-план, комплексний метод навчання і навіть план трампа та багато інших. Вибір конкретної залежить від мети, яку ставить перед собою вчитель і звичайно від рівня знань вчителя та самих учнів. Я думаю, що кожному з нас варто детально ознайомитися з різноманітними методиками і методом «спроб та помилок» віднайти щось своє власне. Так, ми всі в свій час вивчали методику предмету, але час вносить свої корективи і вчитель не має права зупинятись і задовольнятись досягнутим.
Основна форма організації навчання – це урок. Варто чітко розмежовувати типи уроків, адже від цього залежить мета та завдання, які ви перед собою ставите. Нагадаю, що в класичній методиці виділяють:
- урок засвоєння нових знань;
- урок формування умінь і навичок;
- урок застосування знань, умінь і навичок;
- урок узагальнення і систематизації знань;
- урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок;
- комбінований урок.
Кажуть, все приходить з досвідом та часом. Але не буде гарного врожаю на непідготовленій ділянці. І, навіть, посадивши у родючу землю гарне зерно необхідно вчасно і добросовісно його обробляти. Пройде досить багато часу і лише щоденна праця і сприятливі природні умови принесуть очікуваний результат. Не дарма говорять «освітянська нива».
Детальну інформацію про форми роботи та особливості організації навчального процесу можна знайти тут.
Немає коментарів:
Дописати коментар